Megfelelni a szigorú feltételrendszernek - beszélgetés Both Évával az EKVI általános igazgatóhelyettesével
Az Egri Közszolgáltatások Városi Intézménye ebben a működési formában 2009. január 1-től működik. Az előző időszakban a nyolcvanas évek közepétől előbb GAMESZ. majd VESZ (Városi Ellátó Szervezet) néven végzett az oktatási, nevelési intézményekhez kapcsolódóan fenntartói feladatokat. A 2009-es átalakulást követően Molnár László igazgató munkáját 3 igazgatóhelyettes segíti. A gazdasági területen Cziffra József, a műszaki területen Szabó László tevékenykedik. Általános igazgató helyettesi pozíciót Both Éva tölti be, vele beszélgettünk az intézmény napi feladatiról, terveiről.
Megfelelni a szigorú feltételrendszernek - beszélgetés Both Évával az EKVI általános igazgatóhelyettesével
- Az EKVI-ben működő vezetői törzs több mint két évtizede együtt dolgozik. Ez ritkaságnak számít a mai rohanó világunkban.
- Jómagam 1984-től dolgozom ezen a területen. GAMESZ, VESZ, EKVI. Végig éltem az átalakulásokat. Belső ellenőrként kezdtem, majd később vezetői munkaköröket láttam el kezdte mondandóját Both Éva. A 2009-es átalakulás és megnövekedett feladatok miatti átszervezésnél kaptam megbízást az általános igazgatóhelyettesi posztra.
- Milyen feladatkörök kapcsolódnak az irányítása alá?
- Öt terület tartozik hozzám közvetlenül. 1. Imókő Üdülő. 2. Titkárság, gondnokság. 3. Vagyongazdálkodás. 4. Munkaügy. 5. Informatika. Feladatunk, hogy kiszolgáljuk a két fő munkaterület, a könyvelés és a műszaki terület munkáját.
- Ismertetné pár szóval milyen aktuális munkákat végeznek az egyes-területeken.
- Kezdjük az Imókő Üdülővel, amely 1984-től hozzánk tartozik. Elsősorban az egri gyerekek üdültetését szolgálja. Érzékelhettük, hogy a rendszerváltás után szűkültek a lehetőségek. Az erdei iskolai programban voltak pályázatok, melyekkel éltek az intézmények. A hatékonyság és a kihasználtság nem túl jó. Az állagmegóvás, és vagyonvédelem költségei jelentősek. Időszakonként felmerülnek gondolatok arra vonatkozóan, hogy üzemeltetésre kiadjuk a tábort, de ez nem volt célravezető. Utóbbi években ez nem volt napirenden. Az üdülő városi tulajdonban van, de a területnél, az étterem esetében vannak jogi problémák. Rövid távon a célunk, megtölteni egri óvodásokkal, iskolásokkal. A fennmaradó részt értékesíteni külső felhasználóknak. Sajnálatos, hogy pont a célközönségünknek számító réteg lehetőségei szűkültek be az elmúlt időszakban. Egyre több szociálisan rossz helyzetben lévő gyerek van, akik a városi támogatással üdülhetnek nálunk. Azt látni kell hogy a szolgáltatásért befolyt díjból az üdülőt nem lehet fenntartani.
- A munkaügyi területhez érve felvetődik a kérdés, hányan dolgoznak az EKVI-nél?
- A jelenlegi létszám 100-105 fő. A legnagyobb terület a könyvelési és a műszaki részlegek. Hozzám tartoznak a kisebb létszámmal dolgozó feladatkörök.
- Vagyongazdálkodás, informatika, belső ellenőrzés.
- Ripszki István irányítja vagyongazdálkodási csoportot. Az a tervünk, hogy a kis és nagy értékű vagyontárgyak esetében az analitikus nyilvántartáshoz hozzá férjenek az intézmények is. Az informatikai területen nagy feladat volt az EKVI számítástechnikai rendszer felállítása. Folyamatosan javítjuk a rendszert. A belső ellenőrzési csoport közvetlenül az igazgató alá tartozik, a napi feladatok kapcsán segítem a feladatukat. A csoport vezetője Pandlné Molnár Erika. A belső ellenőrzéssel az intézmények munkáját kívánjuk segíteni. Törvényesség, szabályszerűség a vezér elv. Feltárjuk a hibákat, hogy legyen lehetőség a javításra. Az EKVI-nél nagyon fontos, hogy az ellenőrzési pontok jól működjenek.
- Az EKVI-ről azt mondják a városban: stabil munkahely kicsi a fluktuáció.
- Sokan szeretnének itt dolgozni. Mindezt az igazgatónknak köszönhetjük. Szigorú következetes feltételrendszert alakított ki. Ha ennek megfelel a munkatársunk, akkor jó légkörben tud dolgozni. Jól érezhetjük magunkat a munkahelyünkön. Aki nem tudja a feltételeket teljesíteni, azoknak lehet gondja. Igyekszünk az EKVI-ben jó környezetet biztosítani. A minőségi munkát úgy tudjuk megkövetelni a dolgozóktól, ha minőségi feltételeket biztosítunk. A közalkalmazotti státusz behatárolja a lehetőségeket. Van egy mag, aki a kezdetektől együtt dolgozik. Az igazgató úgy választotta ki a munkatársait, hogy azok nem kívánják máshol kipróbálni magukat, hűségesek maradnak a szervezethez.
- Milyen irányban fejlődhet tovább az EKVI?
- Ez a városi döntéshozók elképzeléseitől függ. Még több városi fenntartású intézmény üzemeltetési feladata lehet a következő lépcsőfok. Részünkről a fogadókészség a feltételektől függ. Ha az igazgató úr lát benne rációt, ésszerű hatékonyságot, akkor lehetőségeket és a feltételeket lehet elemezni. Jómagam vendéglátó ipari főiskolai végzettséggel rendelkezem. Ezen a területen is vannak tervek. Két-három éve készült javaslat egy központi városi konyhával kapcsolatosan. A volt laktanya nemrég felújított konyhája ott áll kihasználatlanul. Úgy volt hogy a HM átadja a városnak. Jelenleg még ez nem realizálódott. Az óvodai ellátásban minőségben, hatékonyságban előre léphetnénk. Egységesen a város minden részében ugyanazt a minőséget kapnák a gyerekek.
- A felsorolt feladatok mellett önként vállalt kulturális és sport célokban is közreműködnek.
- Március 5-én szervezzük meg a Csángó Vacsoraestet. A csángók, a magyarfalusi gyerekek támogatását magánemberként vállaltuk fel. Jó kapcsolatot alakítottunk ki amikor látogatást tettünk Moldvában. Keresztszülők is vagyunk. A sportpálya építés kezdeményezésénél nagy civil összefogást tapasztaltunk. Ha egy-egy feladat megoldódik, mindig kell új kihívás. Azt érezhetjük, hogy ha a város vezetés szembesül valamilyen problémával és az adott gond kapcsolható az EKVI-hez akkor az igazgatónkat felkérik, hogy vegyen részt a megoldásban - nyilatkozta Both Éva, az EKVI általános igazgatóhelyettese .
Bajzát Rafael, 2011/02/19 20:58:38 « Vissza
|